بهترین دندانپزشکی کودکان

در بهترین دندانپزشکی کودکان در تهران، می‌توانید از مزیت هایی همچون متخصص بودن دندانپزشک و داشتن مهارت و تجربه در درمان دندان و قیمت مناسب و استریل بودن تجهیزات و رعایت نظافت و بهداشت و همچنین تضمین کیفیت بهره‌مند گردید

بهترین دندانپزشکی اطفال در تهران

دندانپزشکی کودکان چیست؟

به مجموعه اقدامات پزشک و دندانپزشک به‌منظور درمان دندان ها و یا پیشگیری از مشکلات دندان کودکان و اطفال معمولاً تا زمان رویش آخرین دندان دائمی، دندانپزشکی کودکان و اطفال میگویند.

دندانپزشکی اطفال

انواع خدمات در  بهترین دندانپزشکی کودکان در تهران:

1: آموزش مسواک و مراقبت از دندان 

آماده کردن کودکان برای نحوه مسواک زدن در سنین پاییم و تشویق اطفال به مراقبت از دندانهایشان و حتی مشاوره در استفاده از نوع مسواک و خمیردندان مورد استفاده از خدمات آموزشی بهترین دندانپزشکی اطفال در تهران میباشد

2: تشخیص و درمان حفره دندانی

به سوراخ هایی که بر سطح دندان ایجاد میشوند حفره دندانی میگویند، این سوراخ ها معمولا بدلیل پوسیدگی ایجاد میشوند و علامت اصلی حفره دندانی، همان سوراخ های بر روی دندان میباشد، هرچند ممکن است در برخی موارد با علامتی همراه نباشد و بایستی با پیشگیری و تشخیص زودرس از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کرد.

3: درمان پوسیدگی در دندان کودکان

انواع راه‌های درمان پوسیدگی دندان کودک در بهترین دندانپزشکی اطفال در تهران:

  1. فلورایدتراپی
  2. فیشور سیلانت تراپی
  3. روکش دندان شیری
  4. عصب‌کشی دندان شیری
  5. کشیدن دندان شیری

4: پر کردن دندان در کودکان

پر کردن دندان کودکان یکی از متداولترین روش ها برای ترمیم دندان آسیب دیده میباشد، این فرآیند هم برروی دندان شیری ئو هم دندان دائمی قابل انجام میباشد.

معمولا دندان ها بعد از عصب کشی و یا بدلیل ترمیم پوسیدگی یا ترمیم شکستگی پر میشوند و پرکردن دندان ممولا به 3روش قابل انجام میباشد:

1: پرکردن دندان با متد کامپوزیتی (بدلیل زیبایی بیشتر)

2: پرکردن دندان با آمالگام (بدلیل استحکام قویتر)

3: پر کردن دندان با نوعی مواد سفیدرنگ

5: عصب کشی دندان

اگر متوجه شدید که کودک دندان درد دارد و بی قراری می کند و مسکن و دارو های بی حسی هم اثری روی دندان کودک ندارد، در این مواقع معمولا عصب دندان دچار مشکل شده و بهتر است زودتر به کلینیک دندانپزشکی ایثار مراجعه شود.

6: فیشور سیلانت در دندانپزشکی کودکان

فیشورسیلانت موادی تقریباً همرنگ با دندان است که با مسدود کردن شیارها مانع شروع پوسیدگی از این ناحیه می‌شود. این کار در واقع یک درمان پیشگیرانه است. مهم ترین دندان هایی که استفاده از فیشور سیلانت برای آن ها توصیه می‌شود دندان های آسیای بزرگ اول و دوم می‌باشد.

7: روکش دندان شیری

زمانی که ریشه دندان شیری قابل حفظ و نگهداری باشد اما تاج کمی بر روی دندان باقی مانده باشد، دندانپزشک کودک روکش دندان را پیشنهاد خواهد کرد. این روکش ها عمدتا روکش های فلزی هستند که سازگاری زیادی با لثه و بافت دهانی کودکان دارند. روکش های دیگری که همرنگ دندان است نیز وارد بازار شده اما پیشنهاد ما استفاده از روکش فلزی است.

8: درمان بیماری لثه ای در کودکان

در خیلی مواقع به دلیل جرم های دندان، عدم بهداشت دندان و مسائل ژنتیکی بیماری های لثه در کودکان ایجاد می شود که حتی ممکن است منجر به از دست دادن دندان کودک شود .
اگر دندان های دائمی نیز بخواهند در محیط دهانی آلوده و توام با بیماریهای لثه ای رویش کنند ، احتمال بروز مشکلات جدی تری در آینده را نباید دور از ذهن دانست . بنابراین بهتر است معاینات مکرر و دوره ای انجام شود تا در صورت وجود مشکلات لثه ای، بیماری در همان سنین پایین درمان شود. جهت معاینات دوره ای میتوانید به بهترین دندانپزشکی اطفال در تهران (ایثار) مراجعه کنید.

9: فلوراید تراپی

فلوراید دارویی است که به صورت موضعی روی دندان های کودک در مطب گذاشته می شود و باعث می شود بلورهای هیدروکسی آپاتیت مینای دندان کودکان تبدیل به بلور های فلوروآپاتیت شده و همین باعث می شود بلورهای جدید به دست آمده مقاومت بیشتری داشته باشند . تعداد دفعات انجام فلورایدتراپی به عواملی مانند نوع تغذیه، ژنتیک، جنس دندان کودک و … بستگی دارد و از کودک به کودک کاملا متفاوت خواهد بود .

10: جرمگیری دندان کودکان

زمانی که روی دندان های کودک جرم ایجاد شده باشد، چاره ای جز برداشتن جرم ها باقی نمی‌ماند. در بعضی مواقع این تغییر رنگ‌ها لزوماً جرم نبوده و فقط رنگدانه ناشی از مصرف دارو هایی مانند قطره آهن هستند.لازم به ذکر است که رسوبات ناشی از قطره آهن به خودی خودی ایجاد پوسیدگی نمی کنند، اما به دلیل این که سطح زبری روی دندانها ایجاد می‌کنند ، می‌توانند باعث رسوب و گیر کردن مواد غذایی بیشتری به خودشان باشند و همین عامل مهم ایجاد پوسیدگی روی شوند.

11. ارتودنسی اطفال و دستگاه فضا نگهدارنده

ارتودنسی پیشگیری و نیز استفاده از دستگاههای فضا نگهدارنده در خیلی مواقع می تواند لزوم انجام ارتودنسی های پیشرفته را در آینده منتفی کند و حتی اگر کودک نیاز به انجام ارتودنسی در آینده داشته باشد ، ریسک خارج کردن دندان دایمی حین درمان ارتودنسی به حداقل میرسد . در ارتودنسی پیشگیری ، زمانی که دندانپزشک کودکان تشخیص دهد فضای مورد نیاز برای رویش دندان های دائمی در فک ها کم است اقدام به گذاشتن دستگاه فضا نگهدارنده می کنند تا در آینده دندان های دائمی بتوانند در محل مناسب خود رویش کنند.

12. درمان دندان قروچه در کودکان

در صورتی که کودک دچار دندان قروچه شدید باشد ، دندانپزشک کودکان استفاده از نایت گارد را پیشنهاد می کنند . دندان قروچه باعث ایجاد مشکلات شدید و جدی مانند ترک خوردن دندان ها، شکستگی دندان ها و پرکردگی ها و نهایتا ایجاد عوارض زیادی در مفصل گیجگاهی و فکی شود. گفتنی است دندان قروچه باید در سنین پایین درمان شود . در غیر این صورت عوارض ناشی از دندان قروچه ، روی دندانهای دایمی نیز مشهود بوده و گاها صدمات ناشی از آن غیر قابل جبران خواهد بود . زمانی که دندان قروچه در سنین پایین تشخیص داده شده و درمان می شود، نه تنها از شکستگی و ترک ها جلوگیری می شود بلکه مانع آسیب بر روی مفصل گیجگاهی و فکی می شود و به همین ترتیب بعد از چند سال عادت دندان قروچه در کودک رفع می شود.

نحوه ارتباط با بهترین دندانپزشکی اطفال در تهران ؟

جهت تماس با دندانپزشکی تخصصی ایثار و اخذ نوبت با برترین دندانپزشکان عرصه درمان و خدمات اطفال می‌توانید با شماره تلفن های 02133499950 و 09385008130 تماس حاصل نمایید.

 
این مطلب را به اشتراک بگذارید